.::KWESTIA KOMPILATORA::.

    C++ jest bardzo przenośnym językiem, umożliwiającym tworzenie aplikacji na różnych platformach sprzętowych i programowych.

Z tegoż powodu istnieje do niego całe mnóstwo kompilatorów.

Ale kompilator to tylko program do zamiany kodu C++ na kod maszynowy – w dodatku

działa on zwykle w trybie wiersza poleceń , a więc nie jest zbyt wygodny w u życiu.

Dlatego równie ważne jest środowisko programistyczne, które umożliwiałoby

wygodne pisanie kodu, zarządzanie całymi projektami i ułatwiało by kompilację.

 

Środowisko programistyczne - (ang. integrated development environment – w skrócie

IDE) to pakiet aplikacji ułatwiających tworzenie programów w danym języku

programowania. Umożliwia najczęściej organizowanie plików z kodem w projekty, łatwą

kompilację , czasem też wizualne tworzenie okien dialogowych.

Popularnie, środowisko programistyczne nazywa się po prostu kompilatorem (gdyż jest

jego główną częścią ).

 

W przypadku środowiska Windows,  mamy ich kilka:

 

1. Bloodshed Dev-C++

Pakiet ten ma niewątpliwą zaletę – jest darmowy do wszelakich zastosowań , także

komercyjnych. Niestety zdaje się , że na tym jego zalety się kończą :) Posiada

wprawdzie całkiem wygodne IDE, ale nie może się równać z profesjonalnymi

narzędziami: nie posiada na przykład możliwości edycji zasobów (ikon, kursorów

itd.)

 

2. Borland C++Builder

Z wyglądu bardzo przypomina Delphi – oczywiście poza zastosowanym językiem

programowania, którym jest C++. Niemniej, tak samo jak swój kuzyn jest on

przeznaczony głównie do tworzenia aplikacji użytkowych, więc nie odpowiadał by

nam zbytnio :)

 

3. Microsoft Visual C++

Ponieważ jest to produkt firmy Microsoft, znakomicie integruje się z innym

produktem tej firmy, czyli DirectX – wobec czego dla nas, (przyszłych)

programistów gier, wypada bardzo korzystnie. Nic dziwnego zatem, że używają go

nawet profesjonalni twórcy.